IDEES PER L’ACCIÓ

  • Proposa al teu EAP una sessió per a discutir, amb dades d’activitat d’atenció a domicili (aguts/crònics) sobre millors estratègies per a que el propi infermer/metgessa de família pugui fer-ho.
  • Prioritza els domicilis de pacients en atenció domiciliària: són els que hi tindrà un major impacte que sigui el propi infermer/metgessa el qui els faci.
  • Demana fer tu mateixa els teus domicilis.
  • Deixa de fer altres activitats per a disposar de temps per atenció telefònica o a domicili dels qui ho precisen.
  • Valora si podries flexibilitzar (deixar de fer algunes hores a la setmana per reservar-les per atenció a domicili en altres horaris) part del teu horari (en benefici propi i dels pacients) per a disposar de temps específic per atenció a domicili.
  • Valora si en alguns pacients pot ser útil deixar el teu telèfon mòbil per a que et puguin trucar en cas de necessitat. L’experiència de moltes companyes diu que quasi mai l’usen, que quan ho fan està molt justificat, que no et suposa cap gran problema i és molt gratificant.
  • Busca maneres efectives per a que quan tu no hi ets, s’asseguri la continuïtat al domicili per part de l’atenció primària: la resta de l’equip (parla-hi dels casos que ho requereixen), dispositius d’atenció continuada de l’atenció primària (ACUT, CUAP o similars). Assegura a la història clínica un bon registre
  • Parla personalment amb el pacient o la família abans de fer un domicili (agut o crònic): potser resoldràs la demanda sense desplaçar-te o podràs valorar millor les necessitats que t’asseguraran una visita mes efectiva i, si cal, la presència del cuidador.
  • Poques vegades cal fer domicilis conjunts metge-infermera, però es important assegurar la comunicació entre tots dos per tal d’unificar criteris d’actuació i mantenir una atenció integral del pacient. Més aviat planteja qui és millor que hi vagi: les infermeres són el personal mes idoni pel seguiment dels pacients a domicili, però a vegades la treballadora social o altres recursos de la comunitat s’han de mobilitzar.
  • Identifica bé quins pacients necessiten, temporalment o definitiva, atenció a domicili. Visita’ls valora’ls, fes-los saber que anireu a veure’ls periòdicament (estalviaràs visites) i explica’ls com actuar en cas de necessitat sobrevinguda.
  • Tingues en compte que sovint la mandra t’atraparà, doncs son humans: prepara’t, motiva’t.
  • Alguns companys de l’equip voldran “treure’s de sobre” els domicilis. Armat de raons. No els facis cas.
  • Interessat per com s’organitzen les companyes que fan atenció a domicili de forma habitual. Segurament els professionals del món rural et poden donar idees pràctiques.
Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: